A series of events, coincidences and decisions condensed into a two-dimensional plane is popularly called “a photograph”. It is a cutaway from “real life” captured and executed in a version of a renewed reality and coloured in by the photographer.

 

“In photography there is a reality so subtle that it becomes more than reality”.

 

Alfred Sieglitz

 

This “new reality” comes to us daily in the form of hundreds of photographs in attempts to touch, amaze, shock and sometimes manipulate us. Never before have so many photos been made as there are now, and they are so easy to make and distribute.

 

Today, technology’s role in this is unprecedented and while I also abhor it, it is also a blessing. The bits and bytes that seem so far away from my penchant for aesthetics simultaneously give me a great tool to excite and challenge me. How wonderful, after so many years in this profession, to still be able to immerse myself in this and to stand out in the current storm of visual language and create “my reality” in time and space.

 

 

 

Een reeks gebeurtenissen, toevalligheden en beslissingen die worden samengepakt tot een tweedimensionaal vlak noemen we in de volksmond “een foto”. Het is een uitsnede uit het “echte leven” vastgelegd en uitgevoerd in een versie van een hernieuwde werkelijkheid en ingekleurd door de fotograaf.

 

 “In photography there is a reality so subtle that it becomes more than reality”.

 

Alfred Stieglitz

 

Deze “nieuwe realiteit” komt dagelijks tot ons in de vorm van honderden foto’s in pogingen ons te raken, te verwonderen, shockeren en soms te manipuleren. Nog nooit zijn er zoveel foto’s gemaakt als nu en zijn ze zo makkelijk te maken én te verspreiden. 

 

Vandaag de dag is rol van techniek hierin ongekend en terwijl ik er van gruwel, is het ook een zegen. De bits en bytes die zo ver weg lijken van mijn hang naar esthetiek geven me tegelijkertijd een geweldig instrument om me te prikkelen en uit te dagen. Wat prachtig om na zoveel jaren al in dit vak me nog steeds hierin te mogen verdiepen en te onderscheiden in de huidige storm van beeldtaal en “mijn realiteit” neer te zetten in tijd en ruimte.

1960                     born in Utrecht, Holland

1978                     high school graduation, HAVO

1978 – 1983          school for photography, The Hague

1983 – 1985          assistant photographer in London

1985 – today         independent photographer in Amsterdam

1992 – 1996          part-time teacher Rietveld academy Amsterdam

1992 – 2013          lectuures and workshops bij Foto Academie Amsterdam

2013 – today         workshops landscape-photography in Ireland

2017 – 2020          part-time teacher KABK The Hague

 

exposities

 

1990                      retrospective landscapes, Canon galerie Amsterdam

1991                     “The decisive image ”, Nieuwe Kerk Amsterdam

1994                      “Hello Rotterdam”, Rotterdam

1999                       Solar in Westergasfabriek Amsterdam

2000                      “5 year stories” Amsterdam

2002                      “Flash” Brussel

2000                      “Weekend of photography”, SBK Amsterdam

2000                      “Retrospectief Ernst Yperlaan”, fotogram Amsterdam

2002                      “50 meetings”, Jozef en Aäron kerk Amsterdam

2022                      “Entrepotdok”, restaurant Entrepot Amsterdam

2023                      “Amsterdam”, haute-photographie Amsterdam

Een reeks gebeurtenissen, toevalligheden en beslissingen die worden samengepakt tot een tweedimensionaal vlak noemen we in de volksmond “een foto”. Het is een uitsnede uit het “echte leven” vastgelegd en uitgevoerd in een versie van een hernieuwde werkelijkheid en ingekleurd door de fotograaf.

A series of events, coincidences and decisions condensed into a two-dimensional plane is popularly called “a photograph”. It is a cutaway from “real life” captured and executed in a version of a renewed reality and coloured in by the photographer.

“In photography there is a reality so subtle that it becomes more than reality”.

Deze “nieuwe realiteit” komt dagelijks tot ons in de vorm van honderden foto’s in pogingen ons te raken, te verwonderen, shockeren en soms te manipuleren. Nog nooit zijn er zoveel foto’s gemaakt als nu en zijn ze zo makkelijk te maken én te verspreiden.

This “new reality” comes to us daily in the form of hundreds of photographs in attempts to touch, amaze, shock and sometimes manipulate us. Never before have so many photos been made as there are now, and they are so easy to make and distribute.

Vandaag de dag is rol van techniek hierin ongekend en terwijl ik er van gruwel, is het ook een zegen. De bits en bytes die zo ver weg lijken van mijn hang naar esthetiek geven me tegelijkertijd een geweldig instrument om me te prikkelen en uit te dagen. Wat prachtig om na zoveel jaren al in dit vak me nog steeds hierin te mogen verdiepen en te onderscheiden in de huidige storm van beeldtaal en “mijn realiteit” neer te zetten in tijd en ruimte.

Today, technology’s role in this is unprecedented and while I also abhor it, it is also a blessing. The bits and bytes that seem so far away from my penchant for aesthetics simultaneously give me a great tool to excite and challenge me. How wonderful, after so many years in this profession, to still be able to immerse myself in this and to stand out in the current storm of visual language and create “my reality” in time and space.

 

Een reeks gebeurtenissen, toevalligheden en beslissingen die worden samengepakt tot een tweedimensionaal vlak noemen we in de volksmond “een foto”. Het is een uitsnede uit het “echte leven” vastgelegd en uitgevoerd in een versie van een hernieuwde werkelijkheid en ingekleurd door de fotograaf.

 

 

“In photography there is a reality so subtle that it becomes more than reality”.

 

Alfred Sieglitz

 

 

Deze “nieuwe realiteit” komt dagelijks tot ons in de vorm van honderden foto’s in pogingen ons te raken, te verwonderen, shockeren en soms te manipuleren. Nog nooit zijn er zoveel foto’s gemaakt als nu en zijn ze zo makkelijk te maken én te verspreiden.

Vandaag de dag is rol van techniek hierin ongekend en terwijl ik er van gruwel, is het ook een zegen. De bits en bytes die zo ver weg lijken van mijn hang naar esthetiek geven me tegelijkertijd een geweldig instrument om me te prikkelen en uit te dagen. Wat prachtig om na zoveel jaren al in dit vak me nog steeds hierin te mogen verdiepen en te onderscheiden in de huidige storm van beeldtaal en “mijn realiteit” neer te zetten in tijd en ruimte.

 

A series of events, coincidences and decisions condensed into a two-dimensional plane is popularly called “a photograph”. It is a cutaway from “real life” captured and executed in a version of a renewed reality and coloured in by the photographer.

 

“In photography there is a reality so subtle that it becomes more than reality”.

 

Alfred Sieglitz

 

 

This “new reality” comes to us daily in the form of hundreds of photographs in attempts to touch, amaze, shock and sometimes manipulate us. Never before have so many photos been made as there are now, and they are so easy to make and distribute.

 

Today, technology’s role in this is unprecedented and while I also abhor* it, it is also a blessing. The bits and bytes that seem so far away from my penchant for aesthetics simultaneously give me a great tool to excite and challenge me. How wonderful, after so many years in this profession, to still be able to immerse myself in this and to stand out in the current storm of visual language and create “my reality” in time and space.

 

Een reeks gebeurtenissen, toevalligheden en beslissingen die worden samengepakt tot een tweedimensionaal vlak noemen we in de volksmond “een foto”. Het is een uitsnede uit het “echte leven” vastgelegd en uitgevoerd in een versie van een hernieuwde werkelijkheid en ingekleurd door de fotograaf.

 

 

“In photography there is a reality so subtle that it becomes more than reality”.

 

Alfred Sieglitz

 

 

Deze “nieuwe realiteit” komt dagelijks tot ons in de vorm van honderden foto’s in pogingen ons te raken, te verwonderen, shockeren en soms te manipuleren. Nog nooit zijn er zoveel foto’s gemaakt als nu en zijn ze zo makkelijk te maken én te verspreiden.

Vandaag de dag is rol van techniek hierin ongekend en terwijl ik er van gruwel, is het ook een zegen. De bits en bytes die zo ver weg lijken van mijn hang naar esthetiek geven me tegelijkertijd een geweldig instrument om me te prikkelen en uit te dagen. Wat prachtig om na zoveel jaren al in dit vak me nog steeds hierin te mogen verdiepen en te onderscheiden in de huidige storm van beeldtaal en “mijn realiteit” neer te zetten in tijd en ruimte.

 

A series of events, coincidences and decisions condensed into a two-dimensional plane is popularly called “a photograph”. It is a cutaway from “real life” captured and executed in a version of a renewed reality and coloured in by the photographer.

 

“In photography there is a reality so subtle that it becomes more than reality”.

 

Alfred Sieglitz

 

 

This “new reality” comes to us daily in the form of hundreds of photographs in attempts to touch, amaze, shock and sometimes manipulate us. Never before have so many photos been made as there are now, and they are so easy to make and distribute.

 

Today, technology’s role in this is unprecedented and while I also abhor* it, it is also a blessing. The bits and bytes that seem so far away from my penchant for aesthetics simultaneously give me a great tool to excite and challenge me. How wonderful, after so many years in this profession, to still be able to immerse myself in this and to stand out in the current storm of visual language and create “my reality” in time and space.

Een reeks gebeurtenissen, toevalligheden en beslissingen die worden samengepakt tot een tweedimensionaal vlak noemen we in de volksmond “een foto”. Het is een uitsnede uit het “echte leven”, vastgelegd en uitgevoerd in een versie van een hernieuwde werkelijkheid en ingekleurd door de fotograaf.

 

               “In photography there is a reality so subtle that it becomes more than reality”.

Alfred Sieglitz

 

  Deze “nieuwe realiteit” komt dagelijks tot ons in de vorm van honderden foto’s in pogingen ons te raken, te verwonderen, shockeren en soms te manipuleren. Nog nooit zijn er zoveel foto’s gemaakt als nu en zijn ze zo makkelijk te maken én te verspreiden.

Wat een uitdaging dan ook om in déze tijd en na vele jaren in dit vak nog steeds me hier te mogen verdiepen. Met veel ambitie ben ik dan ook aan het werk om me in de huidige storm van beeldtaal mij te onderscheiden en “mijn realiteit” neer te zetten in tijd en ruimte.

 

En terwijl ik ook afstand neem van techniek, gebruik ik het tegelijker tijd om me te verbazen én te verliezen in een dromerige romantiek die me terug brengt in een andere tijd. Een verloren tijd van mijmerende vergezichten en dromerige wolken partijen. In een poging de tijd te mogen nemen om “blind” te staren op detail, mag ik mijn eigen droomwereld creëren!

So not everything is working properly yet and filled in perfectly. But soon it wil be totally superb! Give me just a little bit of time and everything will work out!

ARIAL UNICODE: I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

ARIAL ROUNDED: I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

SILK REMINGTON: I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

h1

h2

  • ijst 1
  • twee drie

ARIAL UNICODE: I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

SILK REMINGTON: I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

dus deze zou moeten zijn arial rounded

dus deze zou moeten zijn osaka

dus deze zou moeten zijn silk remington

dus deze zou moeten zijn arial unicode

dus deze zou moeten zijn arial cursive

dus deze zou moeten zijn arial bold

dus deze zou moeten zijn arial rounded,  grootte